Značky na festivalech lákají na svatbu i létající tunel

WEB , Datum: 21.06.2019 , Zdroj: mediaguru.cz

Na festivaly si značky chystají kromě relaxačních zón i nahrávací studia, létající tunel, či dokonce svatební kapli.

K aktivaci na letních hudebních festivalech se značky už neomezují jen na občerstvovací či relaxační zóny. Investují do designu, nebojí se nových materiálů a kreativně pojímají i samotné aktivace, s nimiž se rozkračují od nahrávacího studia, přes taneční parket, interaktivní divadelní představení po svatební kapli. Nebude chybět virtuální realita, hudba složená umělou inteligencí ani tzv. svěžošup.

Sestava letních hudebních festivalů je na českém trhu poměrně ustálená. Sezónu začal Votvírák, následuje

Metronome Prague, Beats for Love, Rock for People, Mighty Sounds, Colours of Ostrava, Benátská! s Impulsem, Sázavafest, Brutal Assault, Hip Hop Kemp a Soundtrack Festival. Během léta bude tradičně probíhat série festivalů České Hrady.

Tradičním partnerem festivalů jsou nápojové značky, ať už ty alkoholické, či nealkoholické. Z piv si každá značka snaží ukořistit některý z festivalů pro sebe. Na Votvíráku se tak bude čepovat Gambrinus, který s sebou přinese i svou mobilní konceptovou restauraci Srdcovka, na Metronomu zase Krušovice, na Beats for Love bude k dostání Excelent i se svou svatební kaplí, kde se bude možné nechat oddat se svou festivalovou láskou. Na Mighty Sounds bude na čepu Budweiser Budvar, na Benátské! Březňák a na Brutal Assault Radegast, který bude kromě toho i na dalších 300 akcích napříč republikou.

Hned několik značek z portfolia společnosti Plzeňský Prazdroj si pro svou aktivaci zvolilo Colours of Ostrava. Vedle Radegastu, který do Vítkovic přiveze mobilní rychlovýčepy i zóny se zdoláváním „hořké výzvy“, se zde bude prezentovat Kingswood se svou zahradou a letos i kreativní zónou, Frisco, které se zaměří na ženy a svou letošní novinky Frisco Spritz, a Birell, jenž si připravil speciální létající tunel se zážitkem sky divingu. Naopak značka Asahi, jež měla loni v Ostravě vlastní „japonskou“ zónu, tam tentokrát přítomna nebude. Letos se totiž zaměřuje na eventy v Praze, jako Asia Food Fest nebo automobilové Legendy.

Vedle piv se atmosféru hudebních festivalů snaží využít i značky tvrdého alkoholu, které si dávají záležet na podobě svého mobilního baru. Captain Morgan na Metronomu, Colours of Ostrava či Brutal Assault představí svou obří party loď s bary, videomappingem, vyhlídkovou palubou, relax zónou i stage.

Becherovka postaví v Praze, Ostravě nebo na High Jumpu u Příbrami vlastní zónu s barem i s fontánou, která bude sloužit zároveň jako místo pro DJ.

Jameson přiveze nejen na Metronome, ale i Mighty Sounds a Brutal Assault svůj Black Barrel Bar, kde bude kromě živého hudebního programu i tzv. Open Mic – pro zájemce, kteří by si chtěli zahrát na profesionální nástroje.

Jameson Black Barrel Bar

Beefeater bude mít svůj bar na Metronomu, Beats For Love a Colours of Ostrava, kde budou návštěvníci moci nejen ochutnávat variace na Beefeater&Tonic, ale i zahrát si v mobilní aplikaci. Na Rock for People, v Ostravě i Českých hradech se ukáže Jack Daniel’s i se svým barovým truckem. A na Brutal Assault se opět představí

Jägermeister či Rudolf Jelínek.

Mezi partnery hudebních festivalů se řadí i nealkoholické nápoje. Coca- spojuje s Českými hrady a Hip Hop Kempem, Pepsi s Mighty Sounds a Soundtrackem a

Kofola s Colours of Ostrava a Benátskou. „V Ostravě budeme mít i letos vlastní Kofola CS stage, kde si návštěvníci budou moci užít koncerty oblíbených kapel. Ve dvou občerstvovacích relax zónách bude možné uhasit žízeň nejen čepovanou Kofolou, ale i dalšími nápoji z našeho portfolia,“ popisuje za Kofolu Jana Ptačinská Jirátová. Součástí „kofolí“ aktivace budou i Pěnožrouti, které lze chytat přes aplikaci v rozšířené realitě.

Nově bude v Ostravě přítomna i Royal Crown Cola, jež si svou zónu postaví za Gongem, kde si budou moci návštěvníci vychutnat pod korunami stromů „jižanskou“ pomalou kolu. Čerstvé šťávy, ale i wrapy, nebo točenou zmrzlinu nabídne ve svém food trucku značka Ugo.

Již několik let se s hudebními festivaly spojují i banky.

Komerční banka je kupříkladu generálním partnerem Rock for People, kde ve své zóně nabídne posezení, kavárnu, bar i virtuální nahrávací studio. Rovněž se ve své aktivaci zaměří na platební technologie. „Drink bude možné u nás koupit přes Google Pay, Apple Pay i prostřednictvím hodinek Garmin nebo Fitbit,“ přibližuje tiskový mluvčí Michal Teubner s tím, že o chytré hodinky bude možné i soutěžit. Na festivalu bude také představena druhá část projektu spojující hudbu s umělou inteligencí AIVA / Antonín Dvořák: From the Future World v podání PKF – Prague Philharmonia.

Česká spořitelna se již dlouhodobě spojuje s festivalem klasické hudby Smetanova Litomyšl, na kterém pořádá Smetanový víkend. Jeho součástí bude interaktivní divadelní představení „S kartou a bez peněz“, které má přispět k finanční gramotnosti. Ve virtuální realitě se mohou návštěvníci seznámit se zážitkovým programem Abeceda peněz, který je předmětem i letošní komunikační kampaně. A v hudební škole si mohou děti vyzkoušet hru na všelijaké hudební nástroje, rodiče pak mohou využít poradnu, jak dětem pomoci vybrat ten správný. Abeceda peněz se objeví i na festivalu Kefír, kde banka navíc postaví i pankomat nebo tzv. svěžošup, na kterém bude možné se sklouznout na rohožkách.

Na Metronomu postaví Česká spořitelna dvě zóny. V té první, pojmenované „Zažij fesťák jinak“, si budou návštěvníci moci vyzkoušet, jak festival prožívají handicapovaní, nebo využít speciální fotokoutek s optickými jevy. Ve druhé zóně se potom mohou protáhnout.

Na Colours of Ostrava ČS poprvé představí „George zónu“, jejíž součástí bude „George stage“ diskusního fóra

Meltingpot, kde vystoupí například Lubo Smid ze STRV, Tomáš Brngál, spolutvůrce výuky anatomie ve virtuální realitě, Soňa Jonášová z Institutu cirkulární ekonomiky či designérka Anna Marešová.

A kromě nápojářských společností a bank se k festivalové aktivaci připojuje například i mobilní operátor, kosmetická firma nebo módní hráči. O2 je hlavním partnerem festivalu České hrady, kde bude mít půjčovnu powerbank i O2 TV Obývák. „Na místě také představíme projekt,Svoboda není samozřejmost‘. Ve speciálním stanu zavřeme návštěvníky,do chládku‘, stan bude klimatizovaný, a připomeneme tak, že Svoboda není samozřejmost ani v hudbě – v tomto stanu lidé najdou také relax zónu, silent disco a fotokoutek,“ dodává za společnost Jitka Pajurková.

Kosmetická značka Nivea se letos spojuje s Votvírákem, kde otevře svou Ladies zónu. Vedle odpočinku zde bude nabízet zdarma služby svých stylistek či promotérů, kteří budou krémy mazat záda.

Společnost H&M se i letos vypraví do Ostravy, kde postaví novou zónu, sestavenou z dílů dočasné mostní konstrukce. Inspirovaná je čtyřmi elementy – vodou, vzduchem, ohněm a zemí. Zatímco oheň reprezetuje taneční parket s DJ pultem a barem, voda přinese odpočinkovou zónu, vzduch bude patřit bistru a země recyklačním workshopům.

A v Ostravě se potřetí objeví i značka Baťa, která kromě zóny s kreativními workshopy představí i novou festivalovou kolekci batohů, ledvinek a nazouváků. Novinkou bude i seznamovacíkoncept Festilove, kdy si každý zájemce vyrobí v Baťa kreativní zóně vlastní náramek z barevných tkaniček, se kterým se má pak v průběhu festivalu snadněji seznámit.

-stk-